- Hallinto
Finlan asiakkuustiimi
Haluatko kysyä Finlan palveluista tai pyytää tarjouksen työterveydestä? Asiakkuustiimimme auttaa mielellään.
Asiakkuustiimimme puhelinnumero 03 256 39 777
Työterveyshuollon järjestäminen on Suomessa työnantajan lakisääteinen velvollisuus, joka koskee kaikkia työ- tai virkasuhteessa olevia työntekijöitä riippumatta työsuhteen kestosta tai työajan määrästä. Tämä velvoite perustuu työterveyshuoltolakiin (1383/2001) ja sen tavoitteena on ehkäistä työstä ja työolosuhteista johtuvia terveysvaaroja sekä edistää työntekijöiden työkykyä ja hyvinvointia.
Työnantajan on järjestettävä ehkäisevä työterveyshuolto, joka sisältää muun muassa:
Sairaanhoidon järjestäminen työterveyshuollon kautta on työnantajalle vapaaehtoista, mutta se voi olla hyödyllinen lisä työntekijöiden kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa.
Työnantaja voi järjestää työterveyshuollon:
Järjestämisestä on tehtävä kirjallinen sopimus valitun palveluntuottajan kanssa, ja lisäksi on laadittava työterveyshuollon toimintasuunnitelma, joka perustuu työpaikkaselvitykseen ja työpaikan tarpeisiin.
Hyvin järjestetty työterveyshuolto tuo yritykselle monia etuja ja sen lisäksi Kela korvaa osan työterveyshuollon kustannuksista, kun palvelut on järjestetty lain edellyttämällä tavalla.
Hyvin suunniteltu työterveys ehkäisee sairastumisia ja lyhentää toipumisaikaa – tämä näkyy suoraan alempina poissaolokustannuksina.
Työkyvyn tuki auttaa työntekijöitä jaksamaan paremmin ja suoriutumaan tehokkaammin työssään – tänään ja tulevaisuudessa.
Laadukas työterveyshuolto parantaa työnantajakuvaa ja houkuttelee sitoutuneita osaajia, joille hyvinvointi on tärkeää.
Jätä meille yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Haluatko kysyä Finlan palveluista tai pyytää tarjouksen työterveydestä? Asiakkuustiimimme auttaa mielellään.
Asiakkuustiimimme puhelinnumero 03 256 39 777
Lue lisää Finlan toiminnasta ja tutustu Finlan palvelukokonaisuuksiin.